Zakres procesu Joint Business Planning
13 paź 2025
JBP może zakładać działania mające na celu:
Zwiększenie udziałów rynkowych, budowanie dystrybucji numerycznej lub ważonej.
Wprowadzenie nowych produktów w ramach istniejącej kategorii, jak i kreowanie nowej kategorii w danym kanale sprzedaży poprzez wprowadzenie nowych innowacyjnych produktów lub produktów dostępnych w innych kanałach dystrybucji.
Zwiększenie profitowości sprzedaży na całym rynku lub w wybranym kanale sprzedaży, podniesienie cen RSP lub cen sprzedaży do klientów (NSV albo ISV).
Zmianę modelu dystrybucji lub rodzaju kontraktu.
Przeprowadzenie wspólnie z klientem programu lojalnościowego dla konsumentów, wykorzystując narzędzia którymi dysponuje klient w ramach działań tailor made.
Budowanie świadomości marki u shoppera w punkcie sprzedaży poprzez np. cross merchandising. Wsparcie kampanii medialnej poprzez umieszczenie POSM w punktach sprzedaży lub np. secondary placement.
Realizacja tak postawionych celów może być oparta na:
Działaniach skierowanych do konsumenta i shoppera w oparciu o narzędzia komunikacji marketingowej omnichannel wykorzystywane przez producenta.
Działaniach skierowanych do shoppera opartych na narzędziach komunikacji marketingowej omnichannel wykorzystywanych przez sieci sprzedaży
Analizie danych preferencji zakupowych shoppera gromadzonych przez sieci sprzedaży.
Wykorzystaniu w punkcie sprzedaży narzędzi do realizacji strategii POP Point-of-Purchase, realizacja strategii 4 x P Product – Price – Place - Promotion.

W krótkim okresie czasu, miarą skuteczność przygotowanego JBP będzie rozwój dystrybucji numerycznej i ważonej, co w dłuższej perspektywie powinno przełożyć się na wzrost udziałów rynkowych i zwiększenie profitu.
Related Reads for You
Discover more articles that align with your interests and keep exploring.



