Zakres procesu Joint Business Planning

Joint Business Planning

Joint Business Planning

Joint Business Planning

13 paź 2025

JBP może zakładać działania mające na celu:

Zwiększenie udziałów rynkowych, budowanie dystrybucji numerycznej lub ważonej.

Wprowadzenie nowych produktów w ramach istniejącej kategorii, jak i kreowanie nowej kategorii w danym kanale sprzedaży poprzez wprowadzenie nowych innowacyjnych produktów lub produktów dostępnych w innych kanałach dystrybucji.

Zwiększenie profitowości sprzedaży na całym rynku lub w wybranym kanale sprzedaży, podniesienie cen RSP lub cen sprzedaży do klientów (NSV albo ISV).

Zmianę modelu dystrybucji lub rodzaju kontraktu.

Przeprowadzenie wspólnie z klientem programu lojalnościowego dla konsumentów, wykorzystując narzędzia którymi dysponuje klient w ramach działań tailor made.

Budowanie świadomości marki u shoppera w punkcie sprzedaży poprzez np. cross merchandising. Wsparcie kampanii medialnej poprzez umieszczenie POSM w punktach sprzedaży lub np. secondary placement.

Realizacja tak postawionych celów może być oparta na:

  • Działaniach skierowanych do konsumenta i shoppera w oparciu o narzędzia komunikacji marketingowej omnichannel wykorzystywane przez producenta.

  • Działaniach skierowanych do shoppera opartych na narzędziach komunikacji marketingowej omnichannel wykorzystywanych przez sieci sprzedaży

  • Analizie danych preferencji zakupowych shoppera gromadzonych przez sieci sprzedaży.

  • Wykorzystaniu w punkcie sprzedaży narzędzi do realizacji strategii POP Point-of-Purchase, realizacja strategii 4 x P Product – Price – Place - Promotion.

Treść artykułu

W krótkim okresie czasu, miarą skuteczność przygotowanego JBP będzie rozwój dystrybucji numerycznej  i ważonej, co w dłuższej perspektywie powinno przełożyć się na wzrost udziałów rynkowych i zwiększenie profitu.