Proces Joint Business Planning to element strategii biznesowej.
W ramach procesu dwie lub więcej firm współpracują ze sobą w celu opracowania wspólnych planów biznesowych, które pozwolą na osiągnięcie wyznaczonych w ramach współpracy celów.
Realizując projekt JBP firmy, współpracując w celu opracowania planów sprzedaży, wprowadzenia nowych produktów na rynek, repozycjonowania cen sprzedaży i poziomu realizowanej marży. Wspólnie planują rozwój kategorii produktowej wraz z private label w oparciu o proces CATMAN, wypracowują szerokość asortymentu w kategorii i point of purchase (PoP). Ustalają plan działań marketingowych i trade marketingowych, dystrybucji, produkcji lub też innych działań biznesowych.
Opracowany w procesie JBP Action Plan zawsze uwzględnia cele obu stron, a także szczegółowo rozpisane działania, jakie partnerzy będą podejmowali, aby osiągnąć założone cele.
JBP pomaga firmom zwiększyć konkurencyjność, dzięki zmianie formuły współpracy i koordynacji działań z klientami albo dostawcami. Wymaga on jednak zaangażowania i zaufania obu stron, a także otwartości na wspólne cele i działania.
Główne założenia procesu Joint Business Planning:
Powód – Cel, jaki chcemy osiągnąć.
Biznes – KPI, obszary i działania będące podstawą przygotowania JBP oraz co to oznacza dla organizacji, konsumentów, klientów i dostawców.
Pomysł - Jaka jest nasza propozycja wartości ? (np. Jaką unikalną wartość razem dostarczymy konsumentowi/pacjentowi, której nie oferuje konkurencja?). Czyli co musi się stać, żeby Klient był zainteresowany współpracą w oparciu o formułę Joint Business Planning.
Obszary Procesu Joint Business Planning

Related Reads for You
Discover more articles that align with your interests and keep exploring.



