Proces Joint Business Planning to coś więcej niż metodologia – to fundamentalna zmiana w kulturze współpracy. Aby przejść od tradycyjnych negocjacji do prawdziwego, strategicznego partnerstwa, cały proces musi opierać się na solidnym fundamencie wspólnych wartości. To one definiują "jak" będziemy pracować, zanim jeszcze zdecydujemy "co" będziemy robić. Współpraca w oparciu o zdefiniowaną platformę komunikacji i wymiany danych, wspiera kreatywność i wyzwala innowacyjność.
Proces opiera się na 5 filarach:
Zaufanie: Budowanie pełnego zaufania do wzajemnych kompetencji, intencji i danych. To podstawa do otwartej i szczerej komunikacji.
Wspólny Cel: Zmiana myślenia z "kto ma rację?" na "co jest właściwe dla naszego wspólnego sukcesu?". Koncentracja na synergii, a nie na indywidualnych korzyściach.
Transparentność: Otwartość i dzielenie się wiedzą, danymi i wynikami analiz, by stworzyć "jedną wersję prawdy", która staje się podstawą wszystkich decyzji.
Zaangażowanie: Współdzielenie odpowiedzialności na każdym szczeblu organizacji, od zarządów po zespoły operacyjne i wspólne dążenie do realizacji planu.
Rynek: konsument => shopper => klient => producent => konkurencja
Wprowadzenie procesu Joint Business Planning w organizacji odbywa się w formule projektu, który po zakończeniu przechodzi w proces.
Zasady komunikacji, które wspierają realizację projektu JBP
Konsument/Pacjent jest najważniejszy
Cele SMART
Przejrzyste „what”, ale elastyczne „how”
Uznanie i widoczne wsparcie kadry zarządzającej wysokiego szczebla
Proces, a nie wydarzenie – zaplanuj, zrób, weryfikuj, iteruj, poprawiaj
Focus na 90% obszarów, w których jest zgoda i przepracowanie 10%, na których jej nie ma
Zmiana myślenia na „Co jest właściwe”, zamiast „Kto ma rację”
Related Reads for You
Discover more articles that align with your interests and keep exploring.



