>

Proces JBP

Wdrażamy w organizacjach proces JBP

Proces JBP (Joint Business Planning) to kompleksowe podejście do budowania współpracy między partnerami biznesowymi, oparte na wspólnych celach, danych i planach działania. Nasze rozwiązania wspierają organizacje w analizie potencjału rynkowego, wyznaczaniu priorytetów i skutecznej realizacji strategii, zapewniając trwały wzrost i mierzalne rezultaty.

Zakres procesu JBP

W zależności od zakresu podejmowanych działań, kompetencji i zaangażowania partnerów, możemy wyróżnić trzy głównie poziomy JBP:

1

Poziom podstawowy

Odpowiada podstawowym miarom sprzedaży, wydatków

i zysków. Planowanie i zatwierdzony harmonogram wprowadzenia nowych produktów, dedykowanych opakowań, ilości listingów, wypracowaniu planogramu opartego na Point of Purchase (PoP), uzgodnionego i przeliczonego trade planu oraz innych niezbędnych dostosowań w zapisach kontraktowych.

2

Poziom zaawansowany

Głębsze planowanie. Poziom podstawowy + wspólna strategia rozwoju bazująca na bardziej złożonej analizie z większym zakresem danych uwzględniającym rozwój private label. Zwiększenie efektywność łańcucha dostaw, procesu marketingu konsumenckiego, marżowości kategorii, zakresu wymiany danych pomiędzy partnerami (rozwój rynku i kategorii, portret konsumenta, zachowania shoppera w oparciu o koszyk zakupowy, efektywność programów lojalnościowych itp.).

3

Poziom przywództwa

Jest to najwyższy poziom zaangażowania. Poziom zaawansowany + znaczna inwestycja w wysokodochodowe elementy wspólnego generowania wartości, 

takie jak innowacje w zakresie nowych produktów, budowanie kapitału własnego, wspólne produkty lub oferty, CATMAN, strategia 4XP, praca na otwartym P&L.

Jak powinien być wprowadzany proces JBP w organizacji
Proces wewnątrz organizacji
Na jakim poziomie powinien być wdrażany proces JBP
Jak powinna być prowadzona komunikacja w organizacji w procesie JBP